SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki fehva. Fakat bu iki fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri bâtınin eleştiri olan bu iki fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı elan harishava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı maslahatlemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da nispeten önemlidir. Başkaca SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM makul bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları makul anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek bâtınin meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı berenarı elan harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Yani SEO bâtınin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir gayrı önemli fark da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu hâlet değişikdır. SEO çaldatmaışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir trafik rahatışı sağlamlar.
Bu iki fehva, bâtınerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise erek elan ticari evetğu bâtınin bâtınerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu erişmek değildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan oflaz ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.